helgen som gått

  
 
Strålande sol hela helgen! Inte ofta jag känner längtan efter körkort och bil, men denna helg skulle definitivt ha tillbringats på en strand och inte i stan, men, är det flyttpackningsdags så är det. Mellan slänga-spara-skänka-passen hann vi dock med att äta två trevliga middagar. Började med Stefan på Statt på fredagen där det bjöds på grillrätter och vi tog en välsmakande kyckling med mycket god paprikaröra och till det fanns det en stor salladsbuffé med massor av gott att välja bland. På lördagen besökte vi omtalade Olssons brygga och jag håller med om att utsikten är fantastiskt, men maten blev något av en besvikelse, särskilt med tanke på priset.



Har också nostalgitrippat och läst de tre första böckerna i Kulla-Gulla-serien. Älskade dessa böcker när jag var lite och jag har tänkt att det skulle vara roligt att läsa dem nu i vuxen ålder, men det har inte blivit av. Pocketkassen som jag hade med mig till Arvika är dock utläst så vid fredagens besök på biblioteket här i Arvika letade jag mig glatt fram till barnavdelningen och hyllan där  Martha Sandwall Bergströms böcker fanns. När man läser Kulla-Gullaböckerna som vuxen så inser man hur övermänskligt duktig Gulla är och också hur tillrättalagda vissa saker är, men jag erkänner att jag fortfarande gillar serien och kommer säkert att läsa fler delar. Undrar om TV-serien finns på DVD? Vore perfekt höstlovsaktivitet!


Kommentarer
Postat av: J

Tips..

Kulla Gulla släpps på DVD den 1e oktober.

http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902&session=1



Hälsning från The Penthouse

2008-08-01 @ 17:05:43
URL: http://enjoy.blogdns.com
Postat av: J

länken funkade visst inte. men sök på Kulla Gulla så får du fram den.



99 spänn...

2008-08-01 @ 17:08:05
URL: http://enjoy.blogdns.com
Postat av: blogg_bohemen

Tack för tipset! 1 oktober - bara någon vecka innan höstlov och massor av härlig TV-soffatid!



2008-08-01 @ 21:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0