allt om förra veckan

Så har jag då anlänt till Arvika och nästan tre veckor med älsklingen. Detta är dessutom våra sista tre veckor i Arvika och jag tycker att det känns så skönt att vi snart bor ihop igen. Tågresor har sin charm, Arvika har också det sin charm, men jag föredrar absolut att slippa åka fem timmar för en kram ...

   

Förra vecka tillbringade jag i barndomsstaden Ludvika i Dalarna och hann med en hel del trevligt. Inledde vecka med att genast åka därifrån (!) för lite shopping i Falun. Fyndade snygga röda jeans och rosa linne på rean och fikade på alltid lika trevliga Du & Jag. Tisdagen träffade jag CD som har en supersöt liten kille på åtta månader som försökte lära sig krypa - gick sådär ... :). Onsdag och torsdag tillbringade jag i skogen med att sätta granplantor. Inte någon inplanerad aktivitet (skulle ju slappa på mors balkong och läsa böcker) men far behövde hjälp och lite snäll måste man ju vara ibland. 



På fredag eftermiddag hade vi fruhippa för JJ som gifte sig i maj. Inledde med att tillverka armband och halsband på Pärlemor - fantastiskt mysig butik med mängder och åter mängder av pärlor att välja bland! Gick vidare till restaurangen precis bredvid där vi åt god mat, men efterrätten var ingen höjdare ... Ett sista stopp på puben och sedan var en riktig toppenkväll till ända. Hoppas att ni, JJ, MM och JHS hade lika roligt som jag hade! 

 

Mor kom tillbaka från Finland på fredagen så på lördagen passade vi på att gå och se Mamma Mia. Mycket bättre än vad jag hade väntat mig! Musikal är inte riktigt min grej, men ABBA-musik funkar alltid, alltid, alltid. Intrigen var oskyldig och förutsägbar, men det var ändå en rolig film som gjorde både mig och mor glada och vi gick ut från biomörkret med ett leende. Tog med mor till den sommaröppna utserveringen där vi tog ett par öl och kollade in stans utbud av singelkillar i mors ålder, men det fanns inte många som nådde upp till de högt ställda kraven! :) 

Inte blev det mycket läst, men en trevlig vecka var det i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0