nu vill jag sjunga dig milda sånger



Vissa böcker känner man att man liksom bara måste läsa annars har man ingen kolla alls. Alla, verkligen alla, verkar ha läst Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson och jag vill ju inte vara sämre. :)

Veronica är en ung författare som en dag flyttar in i ett hyrt litet hus i siljanstrakten för att i ensamhet och tystnad skriva klart den bok hon påbörjade när hon bodde på Nya Zeeland. På andra sidan ängen observerar en gammal kvinna, enstöringen Astrid,  Veronicas inflytt och sakta närmar sig de båda kvinnorna varandra och utvecklar en nära vänskap där de båda får möjlighet att bearbeta sina livstragedier.

Visst är det en vacker bok om vänskap, men mer än så vet jag inte om jag tycker att den är. Inget toppbetyg av mig, men vad gör det när till och med bokhandeln utsåg den till årets bok?

Längtar efter en sådan där fantastisk läsupplevele, det var ett tag sedan nu ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0