någon annanstans i sverige

Visa

Någon annanstans i Sverige
av Hans Gunnarsson handlar om en helt vanlig by, en rad hus utefter en större väg någonstans i Sverige. Där bor ett antal människor, vissa gamla som alltid bott där, några hemvändare, någon nykomling, några familjer, den vanliga blandning så att säga. Vi får titta in i deras liv samtidigt som tre människor i byn dör och livet tar nya vändningar.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om denna bok. Det stod på baksidan att den skulle vara rolig och jag kunde inte låta bli att tänka på Arto Paasilinna och såg framemot oemotståndlig, grabbig humor. Visst finns det träffadne formuleringar och visst kan man känna igen sig lite (är uppvuxen i en liknande by), men ... jag kan inte låta bli att tycka att den är lite poänglös. Tyvärr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0