selma

Missade ni SVT:s mycket sevärd miniserie om Selma Lagerlöf så titta här.

Nu känner jag mig också lockad att läsa korrespondensen mellan Lagerlöf och Sophie Elkan. Stor delar av Selmas brev till fru Elkan finns utgivna i Ying Toijer-Nilssons Du lär mig att bli fri - Selma Lagerlöf skriver till Sophie Elkan och vill man läsa saken ut Sophies synvinkel kan man försjunka i Eva Helen Ulvros Sophie Elkan - hennes liv och vänskapen med Selma Lagerlöf. Vore det inte allra bäst att parallelläsa dessa böcker för att få hela sammanhanget? Kanske finns det bättre alternativ än dessa? Tips mottages gärna!


Kommentarer
Postat av: Västmanländskan

Jag har "Du lär mig att bli fri" här hemma i bokhyllan. Försökte ta mig igenom den för flera år sedan, men lyckades inte. Nu kännar jag mig lite inspirerad att ge den en ny chans.

2008-12-31 @ 11:25:56
URL: http://vastmanlandskan.blogspot.com
Postat av: Västmanländskan

Jag har "Du lär mig att bli fri" hemma i bokhyllan. Försökte ta mig igenom den för några år sedan men lyckades inte. Är lite sugen på att försöka igen nu.

2008-12-31 @ 11:45:51
URL: http://vastmanlandskan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0