julavslutning

En av fördelarna med att arbeta inom skolvärlden är alla mysiga avslutningar. Idag är det julavslutning och alla klasser fikar och leker lekar, sjunger sånger och mumsar julmat. Dessutom har vi en trevlig tradition med julavslutning i kyrkan där många elever framför musikstycken och det delas ut priser till bäst julpyntade arbetsrum och sådant trevligt. (Våra elever är bortskämda med egna arbetsrum och ibland glömmer jag vilken förmån det är att arbeta på en skola där alla har en egen dator och en egen arbetsyta.)

Imorgon bär det av uppåt landet för julfirande hemma hos mor. Förutom att träffa släkten blir det också en del fikadejter med gamla vänner, något jag verkligen ser fram emot. Efter jul skall jag dock satsa på att bara koppla av - stänga in mig i läshörnan och krypa ut när det åter är dags att gå till arbetet. Sov skall jag också göra, just nu känns det som att det var en evighet sedan jag fick sova ut.


Kommentarer
Postat av: Emm

Kikar in här titt som tätt. Men är så dålig på att kommentera. Vill iallafall önska dig en finfin jul! Kram Emm.

2008-12-19 @ 17:05:27
URL: http://ordemm.wordpress.com
Postat av: Västmanländskan

Ha en riktigt god jul!

2008-12-19 @ 21:12:56
URL: http://vastmanlandskan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0