folkfest i staden

 

I helgen har det varit folkfest här i staden - KarlOskar-dagarna med musik, tivoli, langos och diverse marknadsstånd har förgyllt tillvaron. (Är langos gott? Har aldrig vågat prova, det verkar så otroligt flottigt.) Såg inga uppträdanden men tillsammans med J tog vi en fika i fredagskväll och tittade på alla männsikor som trängdes på gågatan. Älsklingen försökte sig också på att vinna en jättelik groda, men missade en burk och blev utan vinst ... "men lika glad för det är jag ..."

Idag har det dock regnat och regnat och regnat och det börjar kännas att sommaren är över. På torsdag börjar jag jobba och trots alla veckors ledighet skulle jag inte gråta över ytterligare några veckors frihet. Nu siktar jag istället in mig på de lediga dagarna på höstlovet!

Kommentarer
Postat av: Emm

Den staden kommer jag ifrån. Nu är det ganska många år sen jag flyttade. Men ändå. :)



P.s Jag har aldrig ätit langos så jag är lika nyfiken som du på hur det är.

2008-08-10 @ 20:35:31
URL: http://lasdagboken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0