på vinst eller förlust



Känner du för läsning som är rolig, skrattframkallande och med viss igenkänningsfaktor? Läs På vinst eller förlust av David Nicholls!

Brian, nitton år, arbetarklass och finnig som få, skall bli univeristetsstudent. Tiden är 80-talets mitt och platsen är England. Brian tilldelas ett rum i ett hus med två överklasskillar som naturligtvis känner varandra sedan länge (och dessutom brygger öl hemma i vardagsrummet!) Gissa vem som får husets minsta rum med den fuktiga madrassen (som han dessutom lägger på golvet och kallar futon!)! Universitetslivet kanske inte riktigt blir som Brian har tänkt sig, men han lever i en egen lite värld där han inte alltid lyckas plocka upp andras signaler ... Kär blir han förstås, i Alice. Som han kämpar för att få denna Alice! Som han idealiserar henne. Som han missbedömder henne! Och som jag skrattar gott! Hans grandiosa plan är att se till att hamna i samma frågesportslag som Alice och den vägen kunna vinna hennes hjärta ... kanske inte den bästa av planer ... men Brian är nu inte heller den smartaste av unga män ...

Jag fullständigt älskar Brian! En slags Adrian Mole och vem kan tycka illa om en sådan karaktär?


Kommentarer
Postat av: Västmanländska i Skåne-exil

Oh, verkar kul. Finns den i pocket?
Vet du om det finns fler blogg_bohemer eller är det du som också läser min kompis Pierres (Oxford/Lyon/Åland) blogg? ;)

2007-09-23 @ 12:09:10
URL: http://ulejbro.blogsome.com
Postat av: blogg_bohemen

Den är superkul! Finns som pocket, fast omslaget ser annorlunda ut, på min pocket är det ett gult omslag.
Jag följer Pierres blogg (även om det var ett tag sedan jag kikade in) så det är nog mina kommentarer du sett där.
Läser även din blogg flitigt! :)

2007-09-24 @ 09:29:31
Postat av: Västmanländska i skåne-exil

Lustigt hur liten bloggvärlden är :)

2007-09-24 @ 13:03:54
URL: http://ulejbro.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0