nöjesveckor



För att muntra upp mig själv har jag skaffat mig en massa roliga saker att se fram emot de närmsta två veckorna. Det är jag så väl värd tycker jag och Sambon nickar instämmande från värmlandsskogarna!

På lördag denna vecka blir det mysig teaterkväll, på fredag nästa vecka åker vi med jobbet på studiebesök till Helsingborg och istället för att följa med hem till Småland så tar jag mig en miniweekend i Malmö med hotellövernattning och lite shopping. På söndagen sjunger jag med kören i Domkyrkan och sedan är det bara två arbetsdagar innan det bär av till älsklingen i Arvika och där skall jag nog hinna med både en vända till Karlstad och en till Oslo.

Åh, så roligt jag skall ha dessa veckor! Livet återvänder sakta men säkert med lite shoppingterapi och övertrasserat konto! :)


Kommentarer
Postat av: Västmanländska i skåne-exil

Säg till om du behöver några Malmö-tips!

2007-10-17 @ 17:52:08
URL: http://ulejbro.blogsome.com
Postat av: Anonym

Åh, jag tar så tacksamt emot alla tips på mysiga kaféer, annorlunda shopping och kanske något trevligt museum!

2007-10-18 @ 07:18:10
Postat av: Anonym

Åh, jag tar så tacksamt emot alla tips på mysiga kaféer, annorlunda shopping och kanske något trevligt museum!

2007-10-18 @ 07:18:21
Postat av: Västmanländska i skåne-exil

Mysiga caféer:
Lilla Kafferosteriet på Baltzargatan
Smaklöken på Lilla Torg
och om man gillar "tantcaféer" kan man gå till Conditori Hollandia på Södra Försadsgatan

Shopping:
Det beror ju lite på vad man gillar, men runt Davidshallstorg finna roliga småbutiker: Lollopard, Baglady, udda design, prylar och antikt.
Vid Lilla Torg/Engelsbrektsgatan finns design och konsthantverk: Ohlsson&Gerthel, Formaregruppen och Norrgavel. Vid lilla Torg ligger också Form- och Designcenter som är både butik och utställningslokal. De har ofta nån kul utställning på gång. Saluhallen i närheten har stort utbud av lunchställen.
På Skomakaregatan finns sånt som Gudrun Sjödén, Nygårds-Anna, en bra skivaffär, en ost- och en tebutik.
Om du orka ta dig ända upp till Möllevångstorget så finns det roliga butiker och mycket annorlunda mataffärer från alla möjliga länder. Där finns också trevliga matställen som är billigare än runt Lilla Torg. Härlig torghandel på förmiddagarna.

Museum:
Tycker inte att Malmö har så roliga museum. Malmöhus slott är det största, men det är inte så lajbans. Konsthallen på St. Johannesgatan kan vara bra om de har nån kul utställning.

Hör av dig om du kommer på nåt mer du vill ha tips om

2007-10-18 @ 12:26:01
URL: http://ulejbro.blogsome.com
Postat av: blogg_bohemen

Tack för alla tips! Gudrun Sjödén är ett måste och efter att ha surfat lite på nätet inser jag också att Lilla Kafferosteriet skall besökas omgående!

2007-10-19 @ 13:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0