tågtankar



Snart slut på fyra dagars ledighet, men å andra sidan inte så långt kvar till nästa ledighet då jag skall åka till hemåt och träffa min lilla mor och åka på shoppingtur, min far som renoverar hus för fullt och mina kära vänner som jag saknar så mycket och verkligen längtar efter. Av någon underlig anledning är det alltid avkopplande att åka hem några dagar, även om jag alltid brukar vara fullbokad. Å andra sidan är det ju roliga och givande saker som jag bokar upp mig med, så det är nog därför man ändå känner sig utvilad när man sätter sig på tåget och vinkar hej då till mor.

En annan sak som jag gillar med resan till hemtrakterna är att det tar fem timmar med tåget, och om alla tåg kommer i tid, så fungerar det alltid väldigt smidigt och ger mig massor av avkopplande läs - och funderartid. Så skönt att sitta på tåg och försjunka i en bok, för att sedan bara titta ut genom fönstret och funderar på stort och smått eller bara slumra en liten stund. Jag förstår varför så många åker tåg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0