i väntan på eurovision



Efter en chatt med min kära vän M idag har jag lovat att inte lägga ned min blogg. Bloggen förgyller tydligen hennes dag på kontoret, så jag känner ju ett visst ansvar! :)

 

Tipsade M om en film, som jag gärna tipsar alla andra läsare om också: Little miss Sunshine. Hysteriskt roligt och skruvad road-movie om en familj med en mängd udda karatärer som man bara älskar! Little miss Sunshine är en skönhetstävling för barn som dottern skall delta i och, ja ... någon klassiskt sockersöt flicka är hon ju inte ... Hennes talangframträdande är dock underbart skrattframkallade! En film att älska! Rekommenderar den varmt.

   

Annars är det ju så att en sann schlagervän som jag naturligtvis främst riktar in mig på Eurovision Song Contest (eller Eurovisionschlagerfestivalen som låter så mycket finare!). Semifinal imorgon kväll, brukar vara en härlig uppvärmning inför lördagens spektakel. För ett spektakel är det, och jag älskar det! Vad vore livet ut schlagerfestivalens frossande i horribla klädkreationer, frisyrer som får en att minnas sin barndom och förundras över att någon frisör fortfarande kan klippa dessa frisyrer, make-up i mängder, dansnummer som inte är av denna värld och alltid, alltid finns det någon som sjunger falskt genom hela låten! Jag längtar lika mycket varje år (trots att man vet att Frankrike kommer att skicka en ballad som låter likadan som året innan, och året innan det, och året .... ja, ni vet!)

Av princip ser jag aldrig på inför-programmen, vill höra låtarna för första gången under semifinalen eller finalen. Har därför ingen aning om vem jag tror kommer att vinna. Min far brukar varje år spela på det land han tror minst på, typ Albanien, Turkiet  eller något sådant. Känner på mig att han något år kommer att kamma hem storkovan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0