hem?

Hem ljuva hem! Vart det nu är ... Har varit hem till mor och vännerna i uppväxtstaden, för att nu befinna mig hemma i vår lägenhet 60 mil därifrån. Hem är ett väldigt förvirrande begrepp! :)

    

Skönt var det i alla fall att knalla omkring på välbekanta gator, tog mig till och med ut på en tidig morgonpromenad igår! Once in a lifetime, typ och bara för att alternativet var att ligga kvar på svettiga luftmadrasslakan. Fikade på stammishaket och tog som vanligt en foccaccia med mozzarella och skinka. Ingenstans är de så goda som där! Dessutom är det hur billigt som helst! Charmig inredning med ihopplocka av udda stolar och bord bidrar till avspänd atmosfär och blandad kundkrets. Ett kafé att älska helt enkelt!



En obligatorisk tjejträff hanns också med. Denna gång var vi lite mer vuxna och gick ut och åt och drack till och med drinkar (läs bondgrogg!). Annars är det bara mysbyxor, godis och skönt slappande i soffan som gäller! Men vi hann med det också ... Tack, för en trevlig kväll M, JA och JHS!



Gav mig även in i motorbranschen och körde både traktor och bil upp vid min far i skogen. Svårt att säga vad som gick sämst ... eller bäst ... :) Far och nya frun skall renovera farmor och farfars hus och gissa om de har mycket jobb framför sig! Jag är inte avundsjuk och insåg verkligen att jag inte är typen som kommer att köpa mig ett renoveringsobjekt den dagen det är dags för husköp! Fy, så mycket jobb! Men det kommer säkert att bli fint i slutändan.



Trots sköna och avslappnande dagar måste erkännas att det var skönt att åka tillbaka till sin egen lägenhet, i sin egen stad, till sin egen säng och till Sambon. Skulle aldrig flytta tillbaka till uppväxtstaden, men det är roligt att hälsa på alla när man är där. Den stora frågan för mig och Sambon är annars alltid; vart skall vi flytta nästa gång? När skall vi flytta? Min gissning är att nästa sommar är det dags att packa flyttkartonger igen. Då har vi bott här i tre år och det är rekord! Tror vi gillar att flytta! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0