den blomstertid nu kommer

 

Pingst betyder definitvit att det är dags att plantera blommor på balkongen, så idag var jag och Sambon iväg och köpte växter. Tror att årets balkongen kommer att bli den finaste vi haft med vildvin och piprankor, läckert röda taklökar, olika sorters prydnadsgräs som kan vaja i vinden och så till det lite väldoftande äppel - och pepparmynta. Kommer att bli en grön oas som förhoppningsvis inte intresserar humlor och getingar alltför mycket (undertecknad lider av getingfobi.)!

Det är verkligen avkopplande att göra något konkret, sätta ned händerna i jorden och gräva omkring. Placera växten rätt i krukan. Se den växa. Ibland undrar jag verkligen varför jag inte valde ett mer praktiskt ämne att vara lärare i, humaniora kan vara så flummigt i längden. Kanske skulle jag ha gått den där hemkunskapslärarutbildningen som jag kom in på en gång i tiden.  Fast, hemkunskap ... Nja ... Tänk att tvingas stå där och låtsas som att kålrot och leverbiffar är supermumsigt ... Humaniora är nog min grej trots allt! :)

  


Kommentarer
Postat av: camilla

Låter jättefint! Saknar min årliga "balkonghelg" på Västra Esplanaden när jag läser detta.

2007-05-29 @ 12:24:26
URL: http://lasdagboken.blogdns.com
Postat av: blogg_bohemen

Du får se fram emot en lång och härlig balkongsommar istället! :)

2007-05-30 @ 07:23:13
URL: http://bohemianrhapsody.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0