vindar och Lilith



Snacka om "vårvindar friska"! Hela gårdagskvällen och större delen av min arbetar-hemma-dag har jag väntat på att balkongen skall rivas bort från huset eller något liknande. Våra metallkrukor som under sommaren innehåller blommor och nu är tomma flög vid ett tillfälle omkring på balkongen och fick det att låta som en krigszon! Vinden märks verkligen mycket mer här än på förra ställer vi bodde. Konstig som jag är tycker jag ändå att det är lite mysigt med oväder eftersom det ger en anledning att stanna inne och krypa ned under filten! :)

Passade på att läsa ut den omtalade boken om münchhausen by proxy och detta är verkligen ingen bok jag rekommenderar någon att läsa. Måste finnas bättre böcker om ämnet så välj gärna någon av dem istället. Ser nu fram emot att få läsa boken om Lilith istället. Hoppas på en skildring av den starka kvinna hon är i myten och inte någon halvmesig version i den politiska korrekthetens namn. Adams mer kända fru Eva är ju rätt lam om jag får säga min personliga åsikt ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0