vår i luften



Äntligen är det dags för vårjacka och snart kan man ställa in vinterskorna! Cykeln är åter pumpad och vägen till sta'n, träningen och kören känns inte alls lika lång när man susar fram på sin cykel. Kollade för ovanlighetens skull väderprognosen imorse och den lovade flera dagar med runt tio plusgrader och till helgen kommer solen tillbaka!

Vad trist tillvaron skulle vara utan årstidsväxlingar! Känns alltid som att bli pånyttfödd när en ny årstid börjar.



Denna vår har jag dessutom lovat mig själv, för typ etthundrade gången, att det är dags för en ny livsstil. Efter lördagens flytt skall en pulverkur inledas ... Smakar blääääää, men ger en snabb start och efter det så gäller det bara att hålla igen och inte smaska på som vanligt (bara och bara förresten ...). Mina viktnedgångsförsök brukar lyckas sådär, men denna gång är jag mer motiverad så jag hoppas att det skall funka! Har denna gång dessutom planer på att testa ett nytt pulver, Modifast från Apoteket. Kan inte smaka värre än Nutrilett i alla fall! :) Håll tummarna!

Denna vecka frossar jag därför i saker som de närmsta veckorna inte kommer att vara tillåtna alls som min älskade caffe latte (blir efter kuren bara en latte i veckan, fasansfulla tanke!), stuvade makaroner, choklad och mackor (älskar bröd, särskilt vitt ...). Tror att jag måste köpa boken Franska kvinnors smala hemligheter och plugga in alla smarta tips under veckorna med pulver! 

        

Kommentarer
Postat av: Pierre i Oxford

Du har vlivit taggad

2007-03-08 @ 22:47:27
URL: http://oxford.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0