Uppsalakunskap



Så har man då varit på sin första riktiga fortbildningskurs i den ultimata kunskapsstaden Uppsala. Känner mig ganska nöjd med de två dagarna även om långt ifrån alla föreläsningar var givande. Om sanningen skall fram så var de föreläsare som arbetade i skolans värld de som gav de bästa tipsen. En akademiker som enbart rör sig i den akademiska världen kan ha många goda tankar, men verklighet motsvarar inte alltid akademikerns bild varför tanken blir just en tanke.



Bodde, passande nog, precis bredvid Carolina Redeviva, denna mäktig byggnad som verkligen tronar upp sig på sin kulle. Kände historiens vingslag och kunskapspanik när jag passerade den kvällstid! Akademihotellet rekommenderas verkligen till andra konferensdeltagare vars rektorer inte vill betala hur mycket som helst för boendet ... Visserligen är det som sagt ett budgethotell men jag hade ett gigantiskt enkelrum och sängen var sååååå skön! Frukostbuffén kan jag inte yttra mig om (pulverdiet pågår fortfarande) men enligt andra kollegor är den helt OK.



Trevligast med de två dagarna var ändå att träffa S och att äntligen få se hur hon och hennes man bor. Riktigt mysig och nybyggd lägenhet när stationen! Skulle också gilla att bo där! Måste erkänna att jag tittade avundsjukt på deras tvättmaskin och torktumlare ... minns hur bekvämt det var att ha sådan i lägenheten och slippa boka tvättstuga. En gång hade jag även diskmaskin, höjden av lycka!



Nu ser jag fram emot en veckas påsklov då jag/vi förhoppningsvis skall hinna få lite mer ordning i lägenheten plus att jag skall inhandla borrhammaren så att jag äntligen kan skruva upp mina bokhyllor. Återkommer förresten snart med bokkommentarer. De senaste böckerna jag påbörjat har varit så tråkiga att jag knappt orkat med tanken på att läsa dem. Bot på detta råddes naturligtvis genom inköp av nya pocketböcker på Akademibokhandeln och Pocketshop i Uppsala. Varför kan det inte finnas en Pocketshop i varje stad?

Kommentarer
Postat av: camilla

I'm back!
Body power kl 15.00? ; )

2007-04-01 @ 11:23:36
URL: http://lasdagboken.blogdns.com
Postat av: Anonym

Jajamen, body power here we come! Ses!

2007-04-01 @ 13:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0