filmfrossa

Varken jag eller Sambon är några teknikmänniskor så vi har länge levt utan DVD, men under veckan har en inhandlats. Fantastisk att kunna ligga i TV-soffan och titta på film istället för framför datorn. Tack vare detta inköp har jag denna vecka sett fler filmer än vad vi brukar göra på en månad!



Första DVD-kvällen inleddes med tecknat. Vi är båda barnsligt i tecknat och animerat! Måste dock erkänna ett Lilla kyckling inte ligger på topp-tio-listan. Den blev bättre på slutet, men jag tyckte storyn var lite väl tillrättalagd och dessutom saknades humor. Men, tecknat funkar ändå alltid som lättsam underhållning.



Den andra filmen hade Sambon hyrt alldeles på egen hand ... King Kong ... Verkligen inte min typ av film och jag tänkte därför gå och lägga mig så snart jag fick syn på fodralet, men jag stannade ändå av vänlighet. Filmen blev dock en total överraskning för mig, den var faktiskt riktigt bra! Visst lite orealistisk och ibland lite väl äventyrslångdraget, men klart underhållande och sevärt!

 

Ikväll är Sambon ute på killkväll vilket betyder att jag kan titta på dramafilmer utan att någon protesterar! Har länge tänk se Walk the Line, filmen om Johnny Cash. Mest av allt har jag velat se den eftersom jag egentligen inte vet något om honom och knappt har hört hans musik. Nu är jag frälst! Vilken musik och texter! Så bra! Är också full av beundran för Mr Cash kamp för att få sin älskade June Carter. Tror att jag har gått och blivit en hopplös och obotlig romantiker på gamla dar!

Kommentarer
Postat av: camilla

den har jag också velat se länge!

2007-03-25 @ 01:02:48
URL: http://lasdagboken.blogdns.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0