äntligen ny lägenhet!



Igår hämtade vi nycklarna till nya lägenheten! Himmelriket är nära!

Visserligen var det mörkt ute, vilket gjorde att vissa rum vilade i mörker, men av vad vi såg så känns lägenheten fräsch och betydligt rymligare än vår nuvarande! Parketten i vardagsrummet är såååå fin!  (Jag som inte ens gillar parkett!). Skall också bli skönt att få ett riktigt kök, är lite trött på vårt lilla pyttekök ... Tapeter är en smaksak och jag kanske inte själv skulle ha valt en del av tapeterna, men det funkar och det känns hemtrevligt vilket på något vis är det  viktigaste.

Roligast med att kolla in nya lägenheten var att ingen av oss vågade gå ut på balkongen! Vi tyckte båda att den lutade framåt och svindelkänslan kom kryande. Och vi som skulle göra ett så fint utrum som skulle bli toppenmysigt inför sommaren ... Tror att vi får ha någon slags balkongterapi; ett steg närmare räcket varje dag! Som ni förstår är ingen av oss van vid att bo högt uppe och eftersom detta är fjärde våningen så blir vi lite höjdrädda ... :)

 

Naturligtvis kollade jag inte klädkammaren extra noga eftersom den snabbt skall förvandlas till bibliotek/läshörna. Kommer att funka alldeles utmärkt! Känner att det kommer att bli svårt att koncenterar sig på jobbet när det enda jag vill är att inreda läshörna och sedan utnyttja den till max. Ser redan mitt och Sambons liv framöver; jag sitter ständigt i läshörnan och Sambon i sitt kläd- och datarum! Ingen kommunikation här inte! Sambons senaste galna idé 'är förresten att köpa en skyltdocka som han kan testa olika klädmatchningar och styling på  ... Obegripligt för mig, men är man sambo med en butikskommunikatör så är man ... Han ställer sig i och för sig lika frågande inför mitt ständiga bokläsande! :) 



Apropå galna idéer ... Sambon har köpt ny mobil, med radio, så nu tillbringar kvällarna med att sjunga norsk karaoke och gissa vilken låt det är! Låter hemskt men är verkligen ett hysteriskt kul sätt att avsluta dagen och jag lovar att det inte går att hålla sig för skratt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0