film i regnet

 

När det nu (i princip) har regnat i flera veckor och jag känt mig som en fånge i min lägenhet eftersom jag inte vill bli genomblöt så fort jag går ut genom porten har jag gått in för typiska regniga-dagar-sysselsättningar, som att titta på DVD t. ex. Såg den fantastiska filmen Sophie Scholl igår, tysk film blir allt bättre! Filmen handlar om ett syskonpar som sprider anti-nazistisk propagande på Münchens universitet och grips omedelbart. Vi får sedan följa förhören och rättegången med en mycket obehaglig domare. Enkel handling, men välspelat och mycket sevärt.

Idag tänkte jag att jag (äntligen!) skulle se Timmarna. Vet inte varför det inte blivit av förr, har tänkt se den i flera år vid det här laget.




Igår bestämde vi oss också för vart vi skall åka på semester. Vi försökte med Österlen, men bestämmer man sig så här sent kan man glömma det, allt är fullbokat och är det inte det så ligger det mitt ute i ingenting eller är superdyrt. Blir därför Göteborg i år igen och det känns faktiskt riktigt roligt! Hittade hotell i Majorna till bra pris och därmed får vi även stifta bekantskap med en ny del av Göteborg, alltid trevligt!

Kommentarer
Postat av: Mr Pelz

Göteborg!!! Lova att ni kommer och hälsar på mig någon gång där sedan i höst när jag flyttat dit..
Hälsn från sommarstugan Gnisvärd / Gotland
Grill i regn, och sprak i öppnaspisen, vin, och softande. J, C o Caten

2007-07-07 @ 15:36:07
URL: http://enjoy.blogdns.com
Postat av: blogg_bohemen

Självklart kommer vi och hälsar på! Vi tänkte julshoppa i Gbg, så vi kommer förbi på varm choklad och lussekatter! :)

2007-07-08 @ 11:12:44
URL: http://bohemianrhapsody.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0