tillbaka till verkligheten



Imorgon är det åter dags att ställa väckarklockan, äta lunch vid den tid jag de senaste veckorna ätit frukost och ställa in hjärnan på rättning och lektionsplanering igen ... Undrar varför det alltid är så tungt att återvända till jobbet efter julledigheten? Tur att det bara tar ett par dagar innan man är inne i den vanliga lunken och tycker att jobbet är helt OK!

Sista dagens ledighet har jag utnyttjat till lång latte-stund på favoritkaféet med en ny pocket i handen. Ranelid var en fullkomlig njutning och som alltid en språklig utmaning i vissa delar så nu kände jag mig redo för en bok som legat i läshögen ett tag: Kartor för vilsna älskande av Nadeem Aslam. Handlar om ett ungt par i England som lever tillsammans utan att vara gifta vilket inte ses med blida ögon av deras pakistanska familjer. Paret försvinner spårlöst och fem månder senare grips mannens bröder, misstänkta för mord. Borde bli en intressant läsupplevelse!

Omslagsbild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0