jullovsbabbel

Ännu en dag med fotografier. Tar superlång tid att flytta alla bilder till nya album! Dessutom blir jag lite trött efter ett tag, minnen tar på krafterna ... Kommer att bli riktigt fint när det är klart , skall bjuda ner mor på en "titta-på-gamla-foton"-weekend senare i vår. Skickade ett foto från i somras till henne med posten. Det kom fram idag ... mor ringde och skrek om hur tjock hon var och vilka fula glasögon hon hade och alla annan fotopanik som vi alla drabbats av någon gång. Fick henne lugn efter ett tag (bilden var faktiskt fin) och hon erkände att hon i alla fall var nöjd med håret. Alltid något! :)



Gymångesten fortsätter. Blir billigare om jag börjar träna på simhallen, men kommer jag att orka ta mig ända dit? Risken finns att träningskortet aldrig blir utnyttjat. Saknar visserligen simning, men anledningen till att jag slutade var att ryggen inte klarade av det. Dumt att börja igen kanske ... Sambon tycker att jag skall gå kvar på vårt vanliga ställe ... Varför har jag plötsligt drabbats av beslutsångest??? Har typ aldrig hänt förrut, är lite mer typen som agerar först och tänker sedan. 

  

På bokfronten njuter jag i fulla drag av ännu en Ranelid, denna gång Lustmördarna. Han kan verkligen konsten att skriva vackert om det hemska, den gode Ranelid! Dessutom är det skönt med en svensk som är så pompös att alla älskar att hata honom! :)



I kväll tittar jag på Brainiac på Kanal 5. Naturvetenskap på lättbegripligt och roligt vis för oss som inte riktigt hängde med på fysiken och tekniken på högstadiet ... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0