en rastlös bokläsare



Någon mer om än jag som blir rastlös av tjocka böcker? Håller just nu på med en sådan där 500-sidors bok, och den är bra - stillsam men bra. Men det spelar liksom ingen roll, jag vill att den skall ta slut nu när jag läst så där runt 300 sidor. En "vanlig" roman ligger rätt ofta på runt 300 sidor så kanske är det just det som gör mig rastlös.

Nåja, jag får snart mer lästid och då tar den slut på ett nafs! :) Massor av underbar lästid både på alla tågresor hit och dit och sedan hemma hos älsklingen, som inte äger någon TV och då kan man inte gör så mycket annat än läsa. Fast jag sörjer redan att jag kommer missa en mängd bra filmer och TV-serier, men, men jag får kramas istället!

Funderar redan över vilka böcker som skall packas ned i väskan tillsammans med julklappar och matbröd som jag utlovat till kära syster. Känns underbart att inleda jullovet med att baka bröd, det är så härligt konkret till skillnade från "humanistflummet" jag sysslar med på dagarna! :) Allt har sin tjusning!


Kommentarer
Postat av: camilla

jag blir också rastlös av tjocka böcker. ett oskick! : ) undantag: we need to talk about kevin. oj, vad bra den var!

2007-12-19 @ 13:29:58
URL: http://lasdagboken.blogdns.com
Postat av: blogg_bohemen

Kevin-boken gav jag upp i princip på en gång ... Gillade inte berättarstilen med breven. Spännande tema annars.

2007-12-19 @ 13:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0