boksummering 2007



Ännu ett år har gått och ännu en trave böcker har lästs, visserligen långt ifrån så många som jag önskar att det funnits tid till, men fyrtionio stycken böcker har det ändå blivit, även om vissa förpassats in i frysboxen efter bara några kapitel.

Summerar året med en liten lista, som är mer eller mindre genomtänkt ...

Årets deckare: Svart stig av Åsa Larsson

Årets dokumentär: En fattig familjs hus tar bara fem minuter att riva av Pernilla Ahlsén

Årets "kostymdrama": Den stängda boken av Jette A Kaarsbøl

Årets chic lit: Middag med Mr Latte av Amanda Hesser

Årets humor: Ich bin ein bibliothekar av Christer Hermansson

Årets konstigaste: Tandooriälgen av Zac O´Yeah

Årets samhällskritik: Duck City av Lena Andersson

Årets positiva överraskning: En kort berättelse om traktorer på ukrainska av Marina Lewycka

Årets negativa överraskning: Jenny S av Denise Rudberg

Årets bästa alla kategorier: Om skönhet av Zadie Smith

Årets sämsta alla kategorier: Lilith av Anita Gustavsson

Vilka är era bästa/sämsta läsupplevelser under det gångna året? Tipsa och avskräck mig gärna! :)

Gott Nytt 2008 önskar jag alla mina läsare!

Kommentarer
Postat av: camilla

håller också på att summera läsåret 2007... 'ich bin' kommer att få ett särskilt omnämnande även hos mig - tack för det boktipset!

gott nytt år till er båda!

2007-12-31 @ 11:31:01
URL: http://lasdagboken.blogdns.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0