vem bryr sig?

I helgen har staden kryllat av människor som smaskat langos, lyssnat på konserter, shoppat loss bland butikernas specialerbjudanden och tagit en och annan öl på uteserveringarna. Karl-Oskardagarna är vårt svar på cityfest!



Jag passade på att gå på gratis teater istället. Inte så ofta jag går på teater men när de lockar med gratis teater, utomhus i trevliga museiparken, kan man ju liksom inte låta bli! Shakespeares Som ni behagar hade förflyttats till nutid, bytt titel till Vem bryr sig? och befolkades nu av en lätt desperat programledare för en talk-show, en avdankad dokusåpavinnare, en politiker som avgått (helt klart herr Persson) och en politiker som tillträtt (helt klart fru Sahlin) och lite annat folk. Underhållande och vi i publiken skrattade både gott och igenkännande många gånger! Borde nog gå på teater oftare, men ibland kan de kännas lite pretentiöst och högkulturellet. Gillade därför denna avspända form av teater där barnen kunde springa omkring på gräsmattan, de som inte gillade de kunde gå istället för att sucka och när mörkret började falla över scenen och ljuseffekterna blev tydligare framkom en helt annan  dimension. I like!



Igår fikade jag med E som uppdaterade mig om sina fantastiskt semestrar i sommar, först en hektisk kryssning i Medelhavet och sedan en bila-omkring-resa i USA och däremellan lata dagar i sommarstugan. Verkligen en toppensommar, E!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0