update arvika



Anlände i onsdags eftermiddag till Arvika efter en lååååång omväg runt Sverige (älskar verkligen SJ:s sommartidtabell ...). Bland alla underbart pittoreska hus i staden så ligger Sambons nya lilla lägenheten i ett helt ordinärt hyreshus som tidigare varit ett äldreboende (i duschen finns en sådan där pall man viker ned ... och en egen tvättmanskin!) och här sitter jag nu och bloggar på luftmadrass eftersom sängleveransen från IKEA kommer först nästa vecka.



Sambon har shoppat loss som en lycklig tonåring eftersom det här är hans första egna lägenhet. Riktigt skoj att hänga med på alla inköp, har liksom glömt hur mycket småsaker som måste köpas in när man bor ensam. Jag bidrog med ett nytt strykjärn och kände mig superromantisk ... Arvikas olika butiker glädjer sig nog åt Sambons shoppinghysteri.

Lägenhet, som är en 1.5:a, är liten men mysig. Toppen med sovrum så att sängen inte behöver stå i vardagsrummet, eller vad man nu skall säga ... I denna lägenhet är vardagsrummet en liten yta som hänger ihop med din lilla miniköksdelen. Compact living, men jag tror att Sambon kommer att göra underverk med sin nya bostad.

 

Sambons lägenhet ligger precis mitt emellan kyrkan och missionskyrkan ... bara han nu inte går och blir religiös ... men kallad till kyrkan om söndagarna blir han i ialla fall, var sig han vill eller inte, kyrkklockornas klang är oundviklig! :)

Arvika som stad är riktigt charmig med ett rätt stort utbud av allt man kan behöva, men för att inleda min "i karlstad är det trevligt, där kan vi bo"-kampanj så tar vi en tur dit idag! Lycka!


Kommentarer
Postat av: Mr Pelz

Hej låter ju kanon med den lilla lägenheten...
Förbereder mig också inför compact living, för det lär det bli i Gbg när vi nu får tag i nåt boende.
Kyrkklockor låter ju jättemysigt att vakna till en sönd förmiddag......
/Mr Pelz & The Cat hälsar...

2007-08-03 @ 09:30:07
URL: http://enjoy.blogdns.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0