sagospinning ...

På sommaren kan det vara lite si och så med ledarna på gymmet, vissa blir riktigt positiva överraskningar och man hoppas intensivt att de kommer att köra sin pass även när höstterminen börjar, och så finns det de andra ...

Laddad som attan klev jag in i spinningsalen igår (känner ju pressen att få bort ett kilo till innan brorsans bröllop nästa lördag ...) ... Passet inleddes med okänd skränig låt, följt av Lili och Sussies "Oh mama" ... Visst, jag erkänner, jag köpte den LP när den kom ... Jag var liten och visste inte bättre ... skall man spela den låten idag gäller det att inte verkar alltför seriös, vilket denna stackars ledare gjorde ... Hur som, man kämpar vidare genom passet för att mitt i, på en raksträcka, drabbas av ... "Hipp hurra, för här kommer bumbibjörnarna ..." På fullaste allvar!!!! Jag trodde jag skulle dö! Motivationen försvann fullständigt och resten av passet trampade jag pliktskyldigast vidare och fasade för vilka övriga låtar vi skulle utsättas för ...

Dagens lärdom; musikens vikt under träning skall aldrig underskattas. :)

 

PS: Ok, jag erkänner att jag även gillade bumbibjörnarna som liten, men det betyder inte att de har någonting i en spinningsal att göra ... DS


Kommentarer
Postat av: Julia

Haha alltid bumbibjörnarna!
"Hipp hurra, för här kommer bumbibjörnarna"

2007-08-11 @ 10:47:16
URL: http://juwlig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0