värmebehov

 

Hörde underbara rykten om värme till helgen, typ 25 grader varmt här i södra Sverige. Så underbart! Sola på uteserveringar, sola på balkongen, läsa på balkongen, grilla, njuta! Sambon vill alltid inleda grillsäsongen med klassik korvgrillning och inte gör det mig något! Grillad korv med bröd måste vara bland det godaste som finns, mums!



Skulle även behöva plantera om mina stackars krukväxter. Skulle ju egentligen ha gjort det för en månad sedan, men om helgen bjuder på värme så blir det ju underbart att pyssla med krukväxterna ute på balkongen. Tycker faktiskt om att plantera om krukväxter, det är så konkret att slita bort gamla grova rötter, ge dem ny jord och näring och sedan se hur de efter ett par veckor börjar växa som galningar. Dessutom har lite skit under naglarna aldrig gjort någon skada! :)



Igår drog vi igång en friskvårdstävling på jobbet. Man kan tävla båda individuellt och i lag och självklart är jag med i båda tävlingarna. Nu känner jag pressen på mig att verkligen masa mig iväg till gymmet eller sätta mig på motionscykeln, vill ju inte sabba för laget! Tror det kommer att fungera utmärkt som motivationshöjare för mig och många andra på jobbet. Vi kommer att vinna pris som den mest vältränade lärarkåren i landet! NOT! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0