små detaljer

Ibland inser jag att det är de små sakerna som förgyller vardagen. Som att gå på vår superfina Konsumbutik en sen kväll och titta på varor man aldrig annars uppmärksammar. Förpackningarna på Saltå Kvarns produkter är t. ex. helt oemotståndliga! Köpte en påse meganyttig Quinoamüsli bara för att förpackningen var så fin. Coops egen tvål var en annan positiv överraskning; billigast i sortimentet men lyxigast doft. Sådant gillar jag, billig vardagsglamour!

Idag insåg jag också att svaret på den urtrista frågan "Vilken är din favoritårstid?" i mitt fall verkligen är hösten. Idag när jag tittade ut genom fönster så lyste solen och träden lyste i kapp med sina klara färger. Vackert! Gillar även prasslet av nedfallna löv på trottoaren och den friska, klara luften. För att inte tala om mörkret som jag alltid varit barnsligt förtjust i!

Hösten innebär också att det snart är dags för julpynt och vem gillar inte julpynt! Förra året hade vi en violett jul i brittisk anda och så blir det även i år. Kan knappt vänta tills vardagsrummet gnistrar av julgransglitter och mysbelysning!

       

Kommentarer
Postat av: Anders

Hur smakade müslin? Om du vågat bryta den fina förpackningen dvs. :) Lät god i alla fall!

2006-10-17 @ 21:18:40
URL: http://intensivt.blogg.se
Postat av: blogg_bohemen

Müslin smakade gott! Lite dammig konsistens, men om man blandar i solrosfrön så blir den perfekt! Förpackningen är härligt gul och grön, en perfekt färginjektion på morgonen!

2006-10-18 @ 08:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0