papperslappar





Jobbet kräver ibland att jag friskar upp mitt minne vad gäller författare och deras verk. Noveller har jag aldrig intresserat mig särskilt för, men ibland är de fantastiska! Som Strindbergs Ett halvt ark papper. Tänk vad en lite papperslapp vid telefonen kan berätta om ens liv.

Hemma strör vi lappar omkring oss. Det kryllar av telefonnummer, mejladresser, gamla inköpslistor, beställningsnummer på SJ, julklappslistor och annat krafs. Tänk om vi skulle samla alla dessa lappar på en anslagstavla och sedan, efter några år, gå igenom innehållet. Så spännande det skulle vara, och så mycket minnen det skulle väcka! Matlistorna skulle kunna tala om i vilka perioder vi satsat på att äta nyttigt, julklappslistorna skulle få oss att minnas mina syskonbarn vid olika åldrar, telefonnumren skulle minna om samtal med förhoppningar om jobb och beställningsnumren från SJ om resor vi gjort för att hälsa på eller bara för att roa oss.

Ett halvt ark papper ... tänk så underskattade de små papperslapparna i våra hem är!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Så du har försonats med den store Strindberg nu? hihi

2006-10-03 @ 16:29:32
URL: http://lasdagboken.blogdns.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0