presidentbantning



Ibland är det tur att man inte är president, och särskild tur att man inte är president i Filippinerna! Efter ett läkarbesök uppmanades Filippinernas kvinnliga president Gloria Macapagal Arroyo att banta. 54 kilo ansågs alldeles för mycket till hennes 150 cm ... Ja, vad skall man säga ... Jag är 163 och väger betydligt mer än 54 kilo ... Hennes stackars man ansågs så överviktig att han inte fick lämna sjukhuset!

Funderar ibland på att skaffa stegräknare. 10 000 steg om dagen skall man visst gå. Tänk om jag bara går typ 3000 steg? När skall jag gå de andra 7000 stegen? OK, lite dötid framför TV:n har jag väl ... Hur många kilometer är 10 000 steg? Jag har korta ben och tar korta steg. Någon som vet hur långt jag måste gå? Misstänker att det är längre än vad jag vill gå på en vecka ... Kanske borde ta en tur på motionscykeln här hemma ikväll! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0