predikanten

Vissa saker är helt OK att göra gratis på biblioteket, men att betala pengar för det är inte lika självklart. Ett sådant exempel för mig är att köpa tidningen Amelia. Läser den gärna gratis medan jag tar en latte på bibblankaféet, men där går gränsen. Tills i helgen då jag för första gången betalde pengar för den. Varför? För att det medföljde en bok så klart!

Som jag tidigare sagt börjar det bli dags för mig att läsa en deckare (känner press av någon anledning), och passande nog var det Folkets Litteraturprisvinnaren Camilla Läckbergs Predikanten som gratis följde med i Amelia. 38.50 är ungefär max vad jag vill betala för en deckare.

Började läsa den i badkaret igår, efter 20 sidor bytte jag till Coops gratistidning Med mera. Kände mig mer inspirerad att läsa ännu en artikel om hur förträfflig tallriksmodellen är (som om jag inte vet allt om det efter dietistbesöket ....). Måste skärpa mig! Alla andra verkar ju gilla deckare och Läckberg vann dessutom pris så hur dåligt kan det vara??? Upplevde visserligen persongalleriet som aningen klichéartat då den lokale kommissarien fäller kommentarer som "rätt schyssta tuttar faktiskt" om det kvinnolik som hittas. Dialogen känns också lite krystad, men det blir kanske bättre längre fram i boken. Får ge den en chans till ... suck ... börjar faktiskt längta efter Loes kontaktsökande älg! För att komma i deckarstämning hyrde jag idag en Kommisarie Morse-film som jag skall titta på imorgon efter jobbet. Morse minns jag med glädje och jag satt alltid bänkad framför TV:n när dessa filmer visades.

På hemmafronten är jag idag megastolt över Sambon som äntligen tagit steget och hoppat av sin utbildning! Kanske kan verka märkligt att detta ses som något positivt, men utbildningen har inte fört mycket gott med sig och nu känns det som om livet är på väg tillbaka! Firar gör med att gå på musikal i början på december. Kul att ha något att se fram emot! Dessutom lockar ett besök i Köpenhamn med hotellövenattning när jag gått ned tio kilo. Gissa om det tuggas morötter och majs till varje måltid! Till och med lite vitkål gick ned i dag till lunchen! Kanske är man smalare till beach 2007! 

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0