ny bostad?



Har lite smått börjat leta efter ny lägenhet. Livet i studentlägenhet fortsätter som bekant inte i alla evighet. Problemet med ny lägenhet är bara att vi inte vet vart vi vill att den skall ligga. Inte ens i vilken stad! Vi gillar att flytta och kanske är det snart dags igen. Finns en massa städer i Sverige jag skulle kunna tänka mig att bo i. Kampanjar hårt här hemma för Karlstad (där jag en gång bott) men Sambon är inte övertygad. Mitt andrahandsval är Jönköping, men Sambon är rädd för halleluja-stämningen han tror finns i staden. Måste ta med honom dit, han skulle gilla staden och närheten till vattnet. Någon som vill tipsa om ytterligare någon bra bostadsort?



I veckan läste jag senaste numret av Hus & Hem (min favorit bland inredningstidningar) och som vanligt vill jag bara slänga ut det mesta som finns här hemma och inreda allt från början. Har till exempel en kista som jag egentligen inte gillar, men som jag ändå känner att jag måste behålla eftersom jag fått den av en släkting ... och så är den ju rätt bra att förvara extratäcken och kudda i ... Suck ... Förvaring är alltid det som behövs mest, men som också är svårast att få till på bästa sätt. Nu inför vintern svämmar vår minihall över av halsdukar, mössor och vantar, men vart skall vi göra av allt? Finns ingen väggyta att sätta upp hyllor på och ingen golvyta heller. Måste komma ihåg att nästa lägenhet skall ha en möblerbar hall!



Snart är höstlovet till ända och jag kan bara säga att det har varit sååååå skönt att få några lediga dagar att fördriva genom att inte göra något alls!.Eftermiddagsserier på TV är min favorit på lediga dagar, särskilt nu när man både kan se repriser av The Block (Bondi Beach) och Doktorn kan komma. Tröttnar aldrig på de flygande doktorerna i Australien! En riktig, äkta tv-serie med människor jag kan relatera till. Skvallertanten är klart underhållande på ett avskyvärt sätt! :) Det enda som saknas för en fulländad eftermiddag i TV-soffan är ytterligare en repris av Lilla huset på prärien. Väcker minnen från gymnasietiden då jag och J skolkade friskt för att äta kladdkaka och kolla TV. Underbara tider!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag håller på Karlstad (eller Örebro), för Fagersta är väl inte att tänka på :).

2006-11-05 @ 12:15:32
Postat av: blogg_bohemen

Visste att någon skulle föreslå Fagersta! :) Det lockar inte direkt om vi säger så ...

2006-11-05 @ 19:00:20
URL: http://bohemianrhapsody.blogg.se
Postat av: Camilla

Halmstad eller Kalmar?
Själva siktar vi på Gbg - nån gång...

2006-11-05 @ 19:32:06
URL: http://lasdagboken.blogdns.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0