ljus i mörkret



Första advent på söndag betyder äntligen dags för adventsljusstakar, stjärnor, ljusslingor och allt annat som lyser upp i mörkret! November kan var så lång och grå och sedan kommer allt ljus i alla fönster och allt känns genast lättare. Hoppas att det snart kommer lite stämningsskapande snö också! Sambon har släpat hem en stor gren och ställt på balkongen. Tanken är att det skall sättas ljus i den, så jag misstänker att ljusslinga för utebruk kommer att inhandlas i helgen. Blir fint med lite ljus på balkongen.

Idag fyndade jag ny julgardin till köket . En vit gardinkappa med söt spets, kändes gammeldags och julig. Tror inte att Sambon gillar den, men köket är lite mer min domän, så han får stå ut! :) Letade efter en ny ljusstake också men hittade ingen som jag gillade så det får bli den vanliga. Skall bara komma ihåg och kolla om den behöver nya ljuslampor ...



Ikväll följer jag naturligtvis fortsättningen av Bonde söker fru. Har fastnat totalt i denna dokusåpa! Känner mig rätt säker på att Micke skall gifta sig Marita, Andreas har blivit sambo med Jessica, Markus valde Magda (som flyttat in med hästen i släptåg!) och ultratråkige Per-Martin har inte förstått sitt eget bästa utan valt Maggie istället för Monica. Vad vore livet utan våra TV-bönder! :)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag missade avsnittet igår. Måste försöka se reprisen. Jag börjar också lite smått att längta efter snö.

2006-11-30 @ 13:35:27
Postat av: blogg_bohemen

Repris i helgen tror jag! De bästa snuttarna brukar man kunna titta på via Internet. Igår var det hångel!

2006-11-30 @ 14:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0