livets hårda verklighet

Liten kille till mamma: "Mamma, nu har det ju varit Kanelbullens dag. När är det chokladbollens dag?" Mamman svarar att det inte finns någon sådan dag. Tystnad ett tag, sedan lille killen igen: "Men sockerkakans då?" Samma svar som innan. Tystnad igen. Lille killen: "Får man inte fika mer än en dag om året då?"

Tur att det finns små barn som under en bussresa hem kan ställa de stora frågorna. Som nybliven bantare skulle jag också vilja ha en Chokladbollens dag och en Sockerkakans dag! Blir liksom lite mer legitimt att fuskfika lite då ....

Ikväll är det födelsedagsfika hos E. Kul! På födelsedagar måste jag väl få fika? Min egen är ju snart och jag vill inte ät müsli hela den dagen! :) Sambon har lovat mig konditorifika med tårtbit, så jag har något att se fram emot.


Kommentarer
Postat av: Hillevi

Tack, skönt att det finns någon som tänker som jag om de där med hund menar jag :) Kanske ska köpa en tillsammans och ha delad vårdnad ;)

2006-11-03 @ 09:05:57
URL: http://coornet.blogg.se
Postat av: Ylva

Jag har faktiskt en kompis som lurade i sin kille att det var chokladbollens dag!

2006-11-06 @ 13:31:02
URL: http://www.yfronten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0