whiskey hos läkaren

Var till läkaren idag och för att kolla varför min ögon blivit alldeles röda och för att konstatera att det inte var halsfluss jag fått. Bara en ovanligt krafitg förkylning. Läkaren tipsade mig om att använda alla huskurer jag kunde komma på. "Som honungsvatten och sådant , alltså" sa jag. Med drömsk blick replikerar läkaren "Ja, eller 25-årig maltwhiskey ..." Haha! Såg genast framför mig hur den stackars läkaren gärna ville att influensan skulle drabba honom så att flaskan hemma på hyllan äntligen behövde öppnas!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Hoppas du snart mår bättre, nu när det inte är många dagar kvar till jul.

2006-12-21 @ 11:08:45
Postat av: Camilla

Maltwhisky = mkt bra kur, men rekommenderar ångbastu! Efteråt kan man faktiskt andas ordentligt och känner sig genast friskare.

Ska julen firas i Lid eller Lud?

PS. Maila gärna. Mobilen ligger tyvärr i den försvunna resväskan.

2006-12-21 @ 12:47:31
URL: http://lasdagboken.blogdns.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0