på benen



Idag bestämde jag mig för att nu får det vara nog. En vecka i fångeskap på soffan på grund av den aldrig försvinnande förkylningen får räcka! Tog en vända på sta´n för att inhandla den sista julklappen, ett litet "njut-av-en-lugn-stund-när-barnen-lagt-sig"-kit till kära syster. Sista klappen är därmed inslagen och klar!Fick  äntligen dricka en latte också = gud så gott! Te fungerar inte alltid som substitut ...

Snöbrist så här i juletid är verkligen irriterande, men Sambon har sprejat frostsprej på fönstren i vardagsrummet och detta tillsammans med vår fantastiska gran och julmusik gör faktiskt att julstämning ändå infinner sig. Mycket trevligt!

Mellan hostattackerna läser jag Mississippi börjar i lobbyn på Peabody Hotel av Lee Smith. Kände mig lockad av omslaget med floden och ångbåten. Småtrevlig bok om ett gäng damer som trettiofem år tidigare gick på samma college och nu återförenas efter att en av dem omkommit i vad de andra misstänker vara ett självmord. Tillbakablickarna är klart intressantast, och författaren har lyckats med att inte göra dem sentimentala och gråtmilda. Tack för det!


Kommentarer
Postat av: Camilla och Jan

God jul på er båda två!
Er gran låter spektakulär! Berätta!

Tack för det fina julkortet. Mina ligger i den försvunna resväskan (ch nej, det är ingen dålig ursäkt...)

2006-12-22 @ 20:06:19
URL: http://lasdagboken.blogdns.com
Postat av: blogg_bohemen

Spektakulär är kanske att ta i, men den är så fin med pärlgirlander och violetta kulor! Bred är den också! :)

2006-12-22 @ 20:58:45
URL: http://bohemianrhapsody.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0